mydziecisieci blog

    Twój nowy blog

    Wpisy z okresu: 4.2006

    we wloszech spotkalam w pociagu relacji genua-rzym starszego wiekiem ksiedza polskiego, duszpaszterza srodowisk handlujacych zlomem samochodowym. ojciec stanislaw opowiedzial mi wzruszajaca historie z ziemi lomzynskiej, jego rodzinnych stron, ktore odwiedzil podczas ostatnich swiat bozego narodzenia. „dzieje sie to w grudniowa noc, powietrze trzeszczy z zimna, dookola egipskie ciemnosci, pokryte sniegiem pola, blady ksiezyc, gwiazdy, ciemna sciana lasu. jest godzina czwarta trzydziesci rano, za dwadziescia minut nadjedzie pierwszy autobus do miasta, przy pustej szosie stoi samotnie na przystanku pks murzyn. od strony miasta nadchodzi w strone wsi dwoch mezczyzn. sa to powracajacy z dyskoteki, mocno juz pijani sebastian wpieprz, lat 17, uczen szkoly slusarskiej, dresiarz i jego o 9 lat starszy kuzyn roman wbęcki, czeladnik masarski i wioskowy git. na widok samotnego murzyna na smutnym, pustym, ciemnym i zimnym zadupiu, obaj mezczyzni zdejmuja swoje kurtki i mu je oddaja mimo zapieran ze strony obcokrajowca, ktory ma na sobie elegancki i kosztowny kubrak puchowy do narciarstwa i takiez buty, rekawice i czape z nausznikami. ale obaj mezczyzni sa tak pijani, ze nie chca sluchac jego blagan i zaraz zdejmuja kozaki i odwijaja szale z sinych szyj: „bierz smialo nasz drogi gosciu z cieplych stron” – mowia – „bierz wszystko. my jestesmy do takich mrozow przyzwyczajeni, a dla ciebie to pewnie nowina ” i zanim zdazy dojechac opozniony z powodow zasp pekaes do miasta, obaj rozebrani do samych kaleson pijani kozacy wiejscy najpierw zasypiaja kulac sie do siebie na malej blaszanej laweczce, a potem umieraja, a przyczyna ich zejscia jest smiertelne wychlodzenie organizmu.” ta historia o solidarnosci miedzy i & i zryly mi bolesnie pikawe, potem dlugo patrzylam w milczeniu na mijajacy za oknem malowniczy krajobraz toskanii i myslalam jak to przewrotnie, ze czasami trzeba pojechac az do dalekiego rzymu, aby poznac sile ducha rastafarianizmu krzewiacego sie w lomzynskiej ziemi.

    abstrakcja07.jpg

    mucha toskanska, zbiory wlasne

    abstrakcja06.jpg

    abstrakcja05.jpg

    abstrakcja04.jpg

    abstrakcja03.jpg

    abstrakcja02.jpg

    abstrakcja.jpg


    • RSS